.




.
Number 1

Mood : Stress
12.5.2014


.
credits.


EDIT BY : ADLIN CHE JOHARI
The skin is belonged to Purple-licious, Miki just tweaked them lil' bit so .
Resources: pixel 1, pixel 2, materials, colors, cursor.
Thanks to Wana for the tutorials and Pipie for the codes.

Part 1: Lesen memandu
.
Sunday, December 6, 2015 - - 2 COMMENT(S)



Assalamualaikum gaisss.... apa khabar ??? lama dah en tak update blog ... maklumlah busy ... kahs ! busy la sangatsss ... ok ok .. aku memang busy pun ... alhamdulillah setelah 11tahun aku sekolah ,, akhirya freedom gakk ... 2/12/2015 last payperrrr .... mula mula cuak gak ... tapi bila pikir balik .... emmm ... nak taknak kena hadap kan .... dah la paper last ,,, solan macam .. pftttttt .... tapi boleh cakap alhamdulillah je sebab sekurang kurangnya boleh jawab daripada takleh jawab langsung en ... lega nak mateyyy .... sib baik tak terjun dari tingkat 4 tu .. freedom la katakooo ... 💁🏻

lepas dah freedom tu ,,, p isi borang 7e ... tapi belum hantar lagi sampai sekarang ... hahahaa ... emmm ... ramai yang cakap "tak payah la .. bahaya" ... emm emmm ... aku konpius .. aku hold on dulu ... buat lesen kereta la dulu ,,, alang alang kawan nak amik ,, baik aku join sekali nanti takde geng ... aku p la amik borang tu masa hari khamis tu (3/12/2015) .... lepastu ada kursus en ... kursus tu ada 3 hari rasanya .. kursus tu engko kena p sekali ja ... engko cuma pilih nak p hari apa .. tapi aku pilih  semalam (5/12/2015) ...semangat katakoo .. 💁🏻

 then aku dapat la buku yang dekat bawah ni .... emmm ... sekarang nak amik lesen kemain mahal doo ... jap nak nangis dalam toilet ... ok sambung balik ... mula mula datang tu hang kena bayar rm300 ... perghhhhhh ... ce engko bayang hari pertama dah mahal kemain .. 👀

rm300 tuu ... korang akan dapat buku , fail , pen ... emmm ... kalau engko nak buat latihan tuk jawab ujian komputer ,,, engkorang kena beli buku lain ... harganya rm6 ... tapi ok la ok la .. sebab dekat buku tu dia tulis rm15 sm rm18 ss .... lepastu engko masuk kelas ... 6 jam weh 6 jam ... aduhhhh ... sakit kepala terukzzzz ... dari pagi sampai petang uiii ... pukul 8 - 4petang .. kah kah kah ... dah la ramai en ... tapi motosikal lagi ramai ... 😱

                                      



dia ada dua sesi en ... sesi pertama tu untuk motivasi bla bla bla ... takde la motivasi sangat .. emmm ... yangni engko kena pekakkan telinga sebab pencemarah dia bapakkkk garang + emmm ... paham paham sendiri la ... sesi kedua pulak untuk komunikasi ... aku ingat dia nak tanya solan en ... tapi tak .... yangni aku suka sebab kelakar bakhang ... rasa macam taknak balik .... kahs ! 😝💁🏻

lepas siap sesi pertama ,, rehat en ... kebetulan jiran nissa buat kenduri ... and dia ajak semuaaaaaaaaaaa orang yang tinggal dekat situ .... nissa ajak weolss kan ... aku macam pfttt .. dehek nissa ... tak kenal kuttt ... hahahahaa ... lepastu dia cakap lek ah ... masalahnya dah la ramaiiiiiiiiii en ... aku pun ikut ajelah ... masuk dengan perasaan em em ... toksah cakap la ... terkedek kedek bawak beg dekat belakang ... hahaha .... dekat pagar rumah tu kemain ramai family pengantin ...yashhh .. dah la pakai seluar .. memang pelik la kan p kenduri cenggitu ...😒

tapi buat dunno je .... "lagipun dia ajak semua orang adlin" - nissa 😒
1st time aku buat kerja tak senonoh ceni .. hahahahaha ... aku dengan farah makan mee goreng jaa .. malu punya pasal ... Btw havoc gila diaorang punya kenduri ... mulalah aku berangan ... 👧🏼👰🏻
emmm .. kan best kalau kaya ... boleh buat kenduri cenggini ... lawa angatttt ... kbai ..💁🏻
nissa and ayu toksah cakap la .. kemain melantak ... eiii sabar jelah ... hahahaa ... lepastu aku nampak dakdak bawak eskrem ... aku perati je ... last last masa nak balik ,, nampak la eskrem .. ok sebelum balik ,, amik eskrem dulu .. gigih beratur panjang ni semata mata eskrem.. 💁🏻
sama naik dengan budak budak yang nak eskrem tu ... 

                                     

lepas dah dapat eskrem ... apa lagi ..balik la ... bukan balik rumah ... balik dekat tempat yang kitaorang nak amik lesen la .. hu hu hu ... tak perlu la kan nak cite lebih - lebih apa aku buat ... sebab tajuk dekat atas lesen memandu haaa ... kan aku cakap lepas balik makan tu , weolss solat ... lepastu buat apa yang patut sebab kelas start pukul 2 ... tak perlu la kan ... 😏
ok sementara tunggu cikgu datang ,, aku , ayu and farah duk sibuk buat buku latihan tu .. nissa .... engko tengok dekat bawahni ... aduhaii ... haahhahaa .. macam dia pulak yang kawin ... ishh ... kemain ye ... dah la dia yang habiskan air aku .. ishh ... sabar jelah ... hahahaa .. 😒😂😝
                               

then cikgu datang .... mula mula cuak gak sebab nampak macam garang + dia cakap sesi kedua ni sesi komunikasi .. alamakkk ... rupa rupanya .... dia ajar kita cara nak berkomunikasi dengan baik sebab nanti ada ujian komunikasi dengan jpj ..matilanakk .. aku mana tau pape pasal kereta en ... dia 60 markah ... engko boleh salah 14 ja .... emmm .. dah la ujian komputer "mendeborkan" .. ada lagi "mendeborkan kuasa 2" ... harap dipermudahkan segalanya en ... doakan weolss doo .... aku nak lepas ujian komputer jeni ... emmm ... aku dah booking 14/12/2015 ... malas aku nak amik awal awal .... banyak benda nak kena baca .. bukunya bukan nipis ... 😩😞

                                

taraaaaaa .... halamak kantoii amik auto .. hahaha ... mula mula aku ingat aku sorang ja amik auto ... ada lagi orang len ... ada lagi dua tiga orang ... sesetangah orang ja tahu kenapa aku amik auto .. n jangan tanya kenapa aku amik autooooo ..... 😚
balik ja dari situ ,,, aku rasa tak sabar nak belajar kereta  ... emmmm .... tapi aku kena lepas ujian komputer dulu en ... doakan aku ye .... ok la ... aku dah takde idea senanye .. hahaha .. thankyou la sebab sudi baca + bazirkan masa baca entri ni .... em emm ... sejak habis SPM ni ,, ayat kelaut sikit ... idea pun kelaut ... mungkin sebab dah guna banyak sangat masa SPM (ceh) ... mohon tampar lelaju ... ha ha hambar ... okayyy ... k lah ... ada jodoh , panjang umur ,,, jumpa lagi di entri lain ... thanks again ... take care gaisss .. xoxo


REWIND ME THE PAST | MY SWEET FUTURE